Cookies

Yumeko maakt gebruik van cookies. Deze mogen wij alleen plaatsen met uw toestemming. Door het plaatsen van cookies kunnen wij uw bezoek aan onze website nog makkelijker en persoonlijker maken. Door op “akkoord” te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Via “aanpassen” kunt u zelf bepalen welke cookies u wel of niet toestaat.

Tips om beter te slapen (4)

4. Beheers de 'power nap'

Een klein slaapje overdag kan dingen alleen maar erger maken als je problemen hebt om 's avonds in slaap te vallen. Als je inderdaad een dutje wil doen, hou het dan kort! Een snel slaapje van 15-20 minuten, ongeveer 8 uur nadat je wakker bent geworden, kan heel erg verfrissend werken.

Langzaam maar zeker krijgen de voordelen van de klassieke 20 minuten ‘power-nap’ meer erkenning, waarbij grote bedrijven zelfs ‘sleep pods’ op kantoor installeren en sommige software applicaties zoals Pzizz helpen om de juiste ambiance te creeren voor een power-nap.

Lees bijvoorbeeld meer ‘how to get the perfect nap’ door de auteur van Take a Nap! Change Your Life, en nog meer info over how and why power naps at work are catching on. Daarbij onderscheiden we de Nano-Nap (10-20sec), de Micro-Nap (2-5min), de Mini-Nap (5-20 min), The Original Power Nap (20 min) en de Lazy Man's Nap (50-90 min).