Cookies

Yumeko maakt gebruik van cookies. Deze mogen wij alleen plaatsen met uw toestemming. Door het plaatsen van cookies kunnen wij uw bezoek aan onze website nog makkelijker en persoonlijker maken. Door op “akkoord” te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Via “aanpassen” kunt u zelf bepalen welke cookies u wel of niet toestaat.

Welke impact maakten we in 2019?

Vandaag lanceren wij ons Impact Report 2019. Het was een jaar waarin Yumeko  - met uw hulp - de positieve impact op de samenleving sterk verhoogd heeft.

Aan de indicator van ons huidig economisch systeem, het BNP, ontbreken twee cruciale elementen; namelijk ons milieu (environment) en zorg, voor elkaar (caring). De kosten en winsten van deze elementen zijn factoren die moeilijk meetbaar zijn, maar cruciale onderdelen van een gezonde samenleving. Bij Yumeko zijn die twee elementen juist een belangrijke leidraad; onze visie op een nieuwe economische orde.

Ook de komende jaren blijft het onze missie om slapend de wereld te veranderen; waar we inmiddels met bijna 20 mensen in Amsterdam hard aan werken. We doen niet mee aan fast-fashion trends, maar focussen op het bouwen van een permanente collectie van betekenisvolle producten. Ieder item is een voorbeeld van tijdloze, hoge kwaliteit vakmanschap, zonder compromissen te maken voor milieu, mens en dier.

“We kennen onze productieketens tot aan de bron”

Al onze producten zijn gemaakt van de mooiste natuurlijke materialen, door verantwoorde producenten en ketens. We zijn heel trots dat we transparantie hebben van onze ketens, waarbij we ethiek hoog in het vaandel hebben staan. Ieder item heeft een verhaal; en heeft een positieve impact op de samenleving waar het gemaakt wordt. We kennen onze productieketens tot aan de bron. Door een focus op het milieu, en zorg voor elkaar, kunnen we producten maken waarmee u daadwerkelijk slapend de wereld kunt veranderen.

We staan op het kruispunt van een nieuwe economische orde. Wij hopen dat de corona crisis waar we ons momenteel in bevinden ook leidt tot iets positiefs en zorgt voor een ‘morele reset’ van de economie en samenleving. Verantwoorde consumptie en intermenselijke ethiek en solidariteit. Hoop.

Benieuwd naar het hele Impact Report? U vindt deze hier!

Rob van den Dool

Founder & CEO