Cookies

Yumeko maakt gebruik van cookies. Deze mogen wij alleen plaatsen met uw toestemming. Door het plaatsen van cookies kunnen wij uw bezoek aan onze website nog makkelijker en persoonlijker maken. Door op “akkoord” te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Via “aanpassen” kunt u zelf bepalen welke cookies u wel of niet toestaat.

Vergeet niet welke impact je koopgedrag kan hebben in deze Corona tijden. 

#buysocial #impactbuying

In deze moeilijke tijden richten we ons natuurlijk op hoe we onszelf en onze dierbaren kunnen beschermen, de zorg voor elkaar is belangrijk, zowel thuis als op het werk. Laten we echter niet vergeten hoe deze pandemie het leven beïnvloedt van miljoenen vrouwen en mannen over de hele wereld die in internationale productieketens werken. 

Duizenden fabrieken hebben hun poorten inmiddels gesloten, waardoor de arbeiders niet over de middelen beschikken om hun gezin te onderhouden, noch bij ziekte, noch bij gezondheid. Miljoenen arbeiders en boeren in ontwikkelingslanden en lagelonenlanden worden met inkomensverlies, armoede en honger geconfronteerd. In veel van de getroffen landen kunnen instortende markten niet worden gecompenseerd door staatsreserves of de particuliere sector. Miljarden-bestellingen zijn inmiddels geannuleerd binnen de textielsector, waardoor de meest kwetsbaren zonder middelen zijn achtergelaten.

Hoewel regeringen van textiel producerende landen zeker de plicht hebben om voor haar burgers te zorgen, hebben internationale merken ook een verantwoordelijkheid. Niet alleen voor de werknemers in hun eigen bedrijven, maar ook voor de werknemers in de ketens van hun toeleveranciers. Dit is meer dan ooit een tijd voor de kleding- en textielindustrie om te laten zien hoe global entrepreneurship er écht uitziet. 

Het is daarom nog belangrijker om de goederenstroom in stand te houden. Mode- en textielbedrijven kunnen hun steentje bijdragen door de productie-eenheden in leven te houden.

Daarom gaan we met Yumeko door. We plaatsen – ondanks de commerciële onzekerheid - gewoon onze nieuwe bestellingen in onze productielanden. Zij zijn afhankelijk van ons. Deze huidige crisis vereist wereldwijde verantwoordelijkheid en solidariteit van ons allemaal, jegens de mensen in onze directe omgeving én in producerende landen.

Rob van den Dool - Founder & CEO Yumeko

Change the World Sleeping