Yumeko.nl maakt gebruikt vancookies.OK
Tips om beter te slapen (9)

9. Zorg voor een stille, donkere en comfortabele slaapkamer

Voor veel mensen kan zelfs het kleinste geluid of licht de slaap verstoren, zo ook bijvoorbeeld het spinnen van een kat of het licht van je laptop of TV. Als je overgevoelig bent gebruik oordopjes, goede blinderende gordijnen, een lekker dekbed en bedlinnen.

Maak de slaapkamer tot je eigen tempel en doe alles wat mogelijk is om een ideale slaapomgeving te creëren. Maak het gezellig en comfortabel, zorg voor een goede verduistering en probeer omgevingsgeluiden uit te bannen. Probeer eens aromatherapie, of breng de frisheid van buiten mee naar binnen door je lakens aan de waslijn te drogen en je dekbed en kussen regelmatig te luchten.

De ideale slaaptemperatuur in je slaapkamer ligt tussen de 16 en 20 graden (temperaturen boven de 22 graden of onder de 13 graden kunnen ook je slaap weer verstoren).

De ideale temperatuur is natuurlijk ook afhankelijk van of je een koukleum bent en onder wat voor soort dekbed je ligt. Voor mensen die het sneller iets kouder hebben, of met het raam open slapen, kan een winterdekbed uitkomst bieden'. Maar voor mensen die een normale temperatuur hebben, of met de ramen dicht slapen, voldoet een lente/herfst dekbed meestal wel.

Wij zijn op werkdagen van 9.00 tot 17.30 telefonisch bereikbaar.