Yumeko.nl maakt gebruikt vancookies.OK

Gratis verzending en retour

Op werkdagen voor 20:00 uur besteld, volgende dag in huis*

7 slaaptips van succesvolle ondernemers

Uw gebrek aan slaap kan nadelige gevolgen veroorzaken voor uw bedrijf - en uw gezondheid. Hier 7 slaaptips van succesvolle entrepreneurs hoe u dit kunt verbeteren.

Ondernemers, bijna altijd te weinig slaap

entrepreneur sleep

Een veel voorkomende bijwerking van het runnen van uw eigen bedrijf zijn de slapeloze nachten. Tussen de lange werkuren en hoge stress van het managen van een bedrijf, moeten ondernemers vaak functioneren op erg weinig slaap.

Maar niet goed slapen heeft grote implicaties, meer dan die lichte suffigheid op de volgende dag. Het is aangetoond dat gebrek aan slaap juist stressniveaus verhoogt en ook de gevoeligheid voor depressie en angst. Het kan ook bijdragen aan slechtere voedingskeuzes en gewichtstoename. Met andere woorden, als je niet genoeg slaap krijgt, functioneer je niet op je hoogste niveau. Slecht slapen kan daardoor zelfs in de weg staan van uw succes.

Zeven slaaptips

Een Amerikaans onderzoek onder succesvolle ondernemers bracht interessante tips. Hier zijn zeven gewoonten van succesvolle entrepreneurs die u zullen helpen om een ​​betere nachtrust te krijgen - en voor het vergroten van de productiviteit gedurende de dag.

1. Stop met eten drie uur voor het slapen

Als je laat op de avond een grote maaltijd eet, of als je snacks eet tot aan het slapen gaan, dan heb je meer kans te hebben op een gebroken nacht of onsamenhangende slaap. Nadat je eet, moet je lichaam hard werken om het eten te verteren. Dat proces kan je ontspanningsmechanisme belemmeren. En als je 's avond suikerhoudende voeding eet, heeft dat ook een effect op je bloedsuiker niveaus - dat betekent wakker worden middenin de nacht en moeilijk weer in slaap vallen. Vaak eten ondernemers ook 's avonds te veel, omdat ze tijdens de dag soms maaltijden overslaan. Een van de beste manieren om deze ongezonde cyclus te voorkomen is een ​​solide, eiwitrijk ontbijt.

2. Stop met drinken van koffie acht uur voor het slapen

Koffie kan wel acht tot tien uur in je systeem blijven hangen. Als je je dagen vult met cafeïne, dan staat dat in de weg een goede nachtrust. Een andere reden om cafeïne te vermijden: koffie verwijderd serotonine uit je lichaam,  de chemische stof in je hersenen die je kalm en gelukkig doet voelen. Het drinken van te veel koffie kan niet alleen leiden tot slapeloosheid en onsamenhangende slaap, maar kan ook verhoogde gevoelens van stress en angst veroorzaken.

3. Neem een ​​douche of een bad voor het slapen

Het nemen van een douche voor het slapen gaan is niet alleen rustgevend, maar het verhoogt je lichaamstemperatuur. Daarna, als je lichaam afkoelt en ook je lichaamstemperatuur weer daalt, wordt een gevoel van slaperigheid opgewekt. Deze verlaagde lichaamstemperatuur maakt het makkelijker om in slaap te vallen - en in slaap te blijven.

4. Vermijd alcohol voor het slapen

Veel mensen met slapeloosheid of slaapproblemen geloven ten onrechte dat een glas wijn voor het slapen hen zal helpen een betere nachtrust te krijgen. Hoewel alcohol het gemakkelijker kan maken om in slaap te vallen, kan de alcohol het weer moeilijk maken om in slaap te blijven. Alcohol verhoogt namelijk je lichaamstemperatuur en dat vergroot weer de kans dat je wakker wordt in het midden van de nacht - en maakt het moeilijk om weer in slaap te vallen.

5. Vermijd sporten in de avond

Als u laat op de avond nog naar de sportschool gaat voor uw workouts, kan het uw slaap verslechteren. Hoewel sommige lichte rek- en strekoefeningen en zachte yoga houdingen juist prima zijn voor het slapen gaan, kan een krachtige workouts je weerhouden om in slaap te vallen. Oefening geeft energie - het wordt bloed stroomt en de spieren bewegen. Je lichaamstemperatuur stijgt en dat veroorzaakt slaapproblemen. Sporten is een fantastische manier om uw dag te beginnen, maar in de avond verstoort het je ontspanning.

6. Creëer een rustgevende slaapomgeving

Zorg ervoor dat de temperatuur in je slaapkamer koel genoeg is voor een goede slaap. En houd de gordijnen goed gesloten om de straatverlichting buiten te houden. Als je last heeft van overmatig lawaai van de straat, gebruik oordopjes of investeer in geluidsdichte ramen. Ook een meer 'gezellige' slaapomgeving zal zorgen voor een meer rustgevende en herstellende slaap.

7. Schrijf op: de drie beste dingen over je dag - en de drie dingen die je van plan bent om morgen aan te pakken

Een slaapstudie wees uit dat degenen die iedere avond een paar minuten denken over de goede dingen die er op die dag gebeurd waren, in staat waren om beter te slapen. De dosis positiviteit die hieruit voortkwam, veroorzaakte gevoelens van rust, en dat zorgt weer voor een betere slaap. En het opschrijven van drie dingen die je de volgende dag wilt oppakken, helpt je om je zorgen op papier te zetten en daarmee (voorlopig) uit je hoofd. Op die manier loop je niet urenlang door je 'to-do' lijst terwijl je eigenlijk in slaap wilt vallen.

Volg deze tips en je zult je beter uitgerust en productiever op het werk voelen. Zelfs je humeur en je gezondheid kunnen hiermee verbeteren.